6 клас Вступ. Міфи на всі часи.
«Прометей». Міфи про Геракла. «Критський бик». «Дедал та Ікар»
Варіант 1
1.
(0,5 б.) Вид мистецтва, який називють «мистецтвом слова» −
це …
А
музика; Б скульптура; В театр; Г література.
2.
(0,5 б.) Міф – це…
А оповідання з реального життя людей; Б уявлення давніх людей про світ; В фантастичні вигадки, не пов’язані з життям людей; Г сукупність міфів того чи іншого
народу.
3.
(0,5 б.) Як
звали героя, який звільнив Прометея?
А
Геракл; Б Дедал; В
Прометей; Г Ікар.
4.
(0,5 б.) Через
що Дедала вигнали з Афін?
А
За привласнення робіт та виноходів
Талоса; Б За зраду інтересів Афін; В За вбивство Талоса; Г Через те, що йому заздрила сім'я Талоса.
5.
(0,5 б.) Хто
вбив критського бика?
А
Геракл; Б Ахілл; В
Тесей; Г Дедал.
6.
(0,5 б.) Хто
з богів навчив Дедала різним ремеслам?
А
Зевс; Б Афродіта; В
Аполлон; Г Афіна.
7.
(1 б.) Установіть
відповідність.
Герой/ героїня |
Характеристика |
||
1 |
Прометей |
А |
Бажає тримати
людей у покорі |
2 |
Зевс |
Б |
Допомагає людям |
3 |
Гефест |
В |
Визволив Прометея |
4 |
Афіна |
Г |
Плакав, коли
приковував Прометея |
5 |
Геракл |
Д |
Відчинила потай
двері чорного ходу, що вів до Зевсового палацу |
8.
(1 б.) Установіть
відповідність.
Послідовність
подій у творі «Критський бик» |
Подія |
|
1 |
А |
Наказ Еврістея
відпустити бика і його наслідки |
2 |
Б |
Поява з хвиль
здоровенного бика |
3 |
В |
Нехтування обіцянкою |
4 |
Г |
Прохання Міноса до Посейдона |
5 |
Д |
Приборкання бика |
6 |
Е |
Здичавілий бик |
9.
(1 б.) Установіть
відповідність.
Предмет, об'єкт,
комаха |
Характеристика
предмета, об'єкта, комахи |
||
1 |
Лабіринт |
А |
Один із винаходів
Талоса, яким ми користуємося і сьогодні |
2 |
Мурашка |
Б |
Щоб втекти від
Міноса, Дедал винайшов ... |
3 |
Акрополь |
В |
Протягнути нитку
крізь мушлю Дедалові допомогла ... |
4 |
Крила |
Г |
Хитромудра
споруда, яку збудував Дедал |
5 |
Циркуль |
Д |
Розташована на височині
укріплена частина давньогрецького міста |
10. (1
б.) Чим міф
відрізняється від казки? (2-3 реч.)
11. (1
б.) Охарактеризуйте
образ Прометея (2-3 реч.).
12. (1
б.) Чому Геракл став улюбленим героєм Давньої Греції?
Поясніть (3-4 реч.).
13.
(3б.) Із яких героїв прочитаних міфів ви могли б взяти приклад? Поясніть,
використовуючи приклади з вивчених творів (7-8 речень).
6 клас
Вступ. Міфи на всі часи. «Прометей». Міфи про Геракла. «Критський бик».
«Дедал та Ікар» Варіант 2
1. ( 0,5б.) Образи, що
переходять від однієї літературної епохи до іншої, зберігаються й активно
функціонують протягом тривалого часу або в одній національній літературі , або
в різних національних літературах, називають…
А традиційними; Б постійними; В вічними; Г
перехідними.
2. ( 0,5б.) Намагаючись захистити людей від кари Зевса, Прометей
украв
А вогненні стріли-блискавки; Б
іскру з божественного вогнища; В новий витвір Гефеста – людей із
щирого золота.
3. ( 0,5б.) Талантом передбачення був наділений
А Геракл; Б
Прометей; В Гефест; Г Дедал.
4. ( 0,5б.) Як називається гора, яку давні греки вважали місцем
перебування богів:
А Парнас; Б Кавказ;
В Олімп; Г Еверест.
5. ( 0,5б.) Дедал звів хитромудрий палац Лабіринт для того, щоб...
А
Зробити атракціон для туристів; Б
Крадії не знайшли вихід з палацу; В
Сховати від сторонніх очей Мінотавра.
6. ( 0,5б.) Кому змушений був служити Геракл ( за давньогрецькими міфами)?
А Зевсові; Б Прометеєві;
В Гері; Г Еврістеєві.
7. (1б.) Установіть відповідність.
Послідовність подій міфу про Дедала та Ікара, |
Події твору |
|
1 |
А |
Звинувачення Дедала у смерті Талоса і вигнання з Афін |
2 |
Б |
Туга
за батьківщиною |
3 |
В |
Слава
великого різьбяра Дедала |
4 |
Г |
Загибель
Ікара |
5 |
Д |
Великі
крила |
6 |
Е |
Служба
у царя Міноса |
8.
(1б.) Установіть відповідність.
Персонаж, про якого
йдеться у наведеному уривку з міфу «Прометей» |
Уривок |
||
1 |
Гефест |
А |
«Тоді ……. виліз на скелю і дужими руками розірвав
Прометеєві кайдани». |
2 |
Зевс |
Б |
«…… став вільний, а смертні люди, заради яких він
прийняв страшні муки, носять відтоді на згадку про нього металеві каблучки і
персні з коштовними камінцями». |
3 |
Геракл |
В |
«Тяжко зітхає
…… і здіймає величезний
молот, щоб прикувати Прометея до стрімкої кручі. |
4 |
Прометей |
Г |
«У шаленій нестямі …..
звелів закути титана Прометея в кайдани і припнути на самому краї
землі до стрімкої скелі». |
5 |
Афіна |
|
|
9.
(1б.) Установіть відповідність.
Персонаж |
Риси характеру |
||
1 |
Геракл |
А |
Нікчемність, боягузтво |
2 |
Дедал |
Б |
Сильний, мужній |
3 |
Зевс |
В |
Гордий, нескорений,
стійкий |
4 |
Еврістей |
Г |
Жорстокий, всевладний |
5 |
Прометей |
Д |
Працьовитий,
винахідливий |
10. (1б.) Назвіть спільні риси міфу і казки (2-3
реч.).
11. (1б.) Охарактеризуйте образ Дедала (2-3 реч.).
12. (1б.) У чому полягає велич подвигу Прометея? Поясніть (3-4
реч.).
13. (3б.) Із яких героїв прочитаних міфів ви могли б взяти приклад? Поясніть,
використовуючи приклади з вивчених творів (7-8 речень).
Комментариев нет:
Отправить комментарий