понедельник, 21 октября 2024 г.

Контрольна робота №4 Барви світової поезії. Замислюємося над майбутнім

 

Контрольна робота №4 Барви світової поезії. Мацуо Басьо. Хайку. Роберт Бернс «Моє серце в верховині…»  Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату» («Люлька Згоди»). Замислюємося над майбутнім. Рей Бредбері «Усмішка». Роберт Шеклі «Запах думок»    Варіант 1

1.(1б.)Майстер хайку - … А) Генрі Лонгфелло; Б) Роберт Бернс; В) Мацуо Басьо.

2. (1б.) Якій темі присвячено вірш Роберта Бернса «Моє серце в верховині»? А) красі рідного краю і любові ліричного героя до батьківщини - скелястих гір; Б) пристрасне кохання до дівчини; В) мир у всьому світі, антивоєнна тематика.

3. (1б.) До чого закликає Гітчі-Маніто усі народи? А) бути готовими до оборони; Б) обрати єдиного на всі племена вождя; В) запалити Люльки Миру.

4. (1б.) Фінал твору Р. Бредбері «Усмішка» ...   А) втілює надію на відродження суспільства; Б) не містить надії на відродження суспільства; В) символізує погіршення становища людей і суспільства.

5.(1б.) Яким способом істоти, що мешкали на планеті З-М-22, знаходили свою жертву (за оповіданням Р.Шеклі «Запах думок»)?   А) за допомогою телепатії; Б) за допомогою слуху; В) за допомогою нюху.

6. (1б.) Визначте послідовність подій у творі Рея Бредбері «Усмішка».

Послідовність подій у творі

Цитата з твору

1

А

«– Агов, хлопче, а чого це ти тут так рано? – промовив чоловік за його спиною.»

2

Б

«…він дивився на неї, і його серце калатало, відлунюючи музикою у вухах.»

3

В

«…натовп, волаючи, штовхаючись, борсаючись, поніс його до картини.»

4

Г

«Стільки часу – жахливий розбрат. А все, що в нас залишилося, – одні шматки й уламки…»

5

Д

«Він заплющив очі, але Усмішка знову була там, у темряві.»

6

Е

«Дорогою, по двоє та по троє, люди прямували до міста…»

7

Є

«Том, Ґріґсбі й інші, збираючи в роті слину, рухалися вперед…»

7. (1б.) Установіть відповідність.

Термін

Приклади

1

Хайку

А

«моя мрія в гори лине навздогін вітрам»

2

Епітети

Б

«сакура», «соловей», «жабка»

3

Метафори

В

«Натовп валував, руки людей шматували портрет, неначе голодні птахи.»

4

Художня деталь

Г

І зимування – свято, //якщо у твоєму серці//квітуча слива!

5

Сезонні слова

Д

«пущі дикі», «бистрі ручаї»

8. (1б.) Установіть відповідність між ідеєю, проблематикою та назвою твору.

Твір

Ідея, проблематика

1

«Моє серце в верховині…»

А

Тривога за майбутнє людства через зникнення духовних цінностей

2

«Люлька Згоди»

Б

Віра в перемогу людського розуму

3

«Усмішка»

В

Душевний стан ліричного героя

4

«Запах думок»

Г

Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові

5

«На голій гілці самотній ворон тихо старіє…»

Д

Ідея любові до батьківщини, природи рідного краю

9. (1б.) Схарактеризуйте образ Ліроя Кліві з оповідання Р. Шеклі «Запах думок»: зовнішність, вчинки, інтелектуальні та моральні якості героя (4-5 речень).

10. (3б.) Чого ти навчився /навчилася від героїв, з якими познайомився /познайомилась, вивчаючи теми «Барви світової поезії» та «Замислюємося над майбутнім» (8-10 речень).

Контрольна робота №4 Барви світової поезії. Мацуо Басьо. Хайку. Роберт Бернс «Моє серце в верховині…» Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату» («Люлька Згоди»). Замислюємося над майбутнім. Рей Бредбері «Усмішка». Роберт Шеклі «Запах думок»    Варіант 2

1.      (1б.) Псевдонім «Басьо» означає …   А) бананова пальма чи бананове дерево; Б) вітерець мандрів; В) пелюстки сакури.

2.      (1б.) У вірші «Моє серце в верховині…» Роберт Бернс створив образ … А) Сполучених Штатів Америки, де бував неодноразово; Б) Шотландії, батьківщини поета; В) Англії, у якій побував на запрошення друга.

3.      (1б.) З якою метою Гітчі-Маніто піднявся на вершину Гір скелястих? А) подивитися, чи не наступають вороги; Б) подякувати силам природи; В) скликати племена на раду.

4.      (1б.) Люди (за оповіданням Р. Бредбері «Усмішка») зібралися вранці на майдані для того, щоб….А) помилуватися картиною; Б) жбурляти в картину каміння; В) плювати в картину.

5.      (1б.) Що здивувало рятувальників (за оповіданням Р. Шеклі «Запах думок»), які визволили Кліві?  А Відсутність поранень на його тілі; Б його вміння телепатії; В відсутність опіків на його тілі; Г його вміння телепортації.

6.      (1б.) Визначте послідовність подій у творі Р.Шеклі «Запах думок».

Послідовність подій у творі

Подія

1

А

Барс розпочав полювання на Кліві

2

Б

Несподіваний дощ

3

В

Віч-на-віч із чотирма сліпими вовками

4

Г

Страшна пожежа

5

Д

Маленька тваринка без вух та очей

6

Е

Пташка повірила у нове перетворення Кліві

7

Є

Кліві уявив себе змією

7.      (1б.) Установіть відповідність.

Термін

Приклади

1

Епітет

А

«хризантема», «кленове листя», «крук», «місяць»

2

Метафори

Б

«Натовп валував, руки людей шматували портрет, неначе голодні птахи.»

3

Хайку

В

Чом так постарів //я цієї осені. //Птиці, хмари.

4

Порівняння

Г

«моє серце в верховині і душа моя…»

5

Сезонні слова

Д

«сині гори», «пущі дикі», «буйні ріки»

8.      (1б.) Установіть відповідність між ідеєю, проблематикою та назвою твору.

Твір

Ідея, проблематика

1

«Моє серце в верховині…»

А

Тривога за майбутнє людства через зникнення духовних цінностей

2

«Люлька Згоди»

Б

Віра в перемогу людського розуму

3

«Усмішка»

В

Душевний стан ліричного героя

4

«Запах думок»

Г

Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.

5

«На голій гілці самотній ворон тихо старіє…»

Д

Ідея любові до батьківщини, природи рідного краю

9. (1б.) Схарактеризуйте образ Тома з оповідання Р. Бредбері «Усмішка»: зовнішність, вчинки, моральні якості героя (4-5 речень).

10. (3б.) Чого ти навчився /навчилася від героїв, з якими познайомився /познайомилась, вивчаючи теми «Барви світової поезії» та «Замислюємося над майбутнім» (8-10 речень).

Комментариев нет:

Отправить комментарий