7 клас Вступ. Оригінал і переклад. Билини і
балади Варіант 1
1.
(1б.) Художній переклад – це…
А літературний жанр;
Б відтворення змісту усного висловлювання чи писемного тексту засобами іншої мови;
В художній засіб;
Г різновид поезії.
А літературний жанр;
Б відтворення змісту усного висловлювання чи писемного тексту засобами іншої мови;
В художній засіб;
Г різновид поезії.
2.
(1б.) Ілля Муромець приїхав до Києва з
головною метою:
А служити великому князю Володимиру;
Б служити своїй прекрасній дамі;
В захищати рідну землю й віру;
Г похизуватися своєю силою, здобути багатство.
А служити великому князю Володимиру;
Б служити своїй прекрасній дамі;
В захищати рідну землю й віру;
Г похизуватися своєю силою, здобути багатство.
3.
(1б.) Король Лір з фольклорної балади
«Король Лір і його дочки» є образом…
А вічним; Б символічним; В традиційним; Г фантастичним.
А вічним; Б символічним; В традиційним; Г фантастичним.
4.
(1б.) Хто така Кунігунда в баладі Ф. Шиллера «Рукавичка»?
А дочка короля; Б красива дівчина-селянка, у яку був закоханий лицар; В дама серця лицаря; Г ворожка.
А дочка короля; Б красива дівчина-селянка, у яку був закоханий лицар; В дама серця лицаря; Г ворожка.
5.
(1б.) Образами-символами у баладі
А.Міцкевича «Світязь» є:
А білі лілії, вода;
Б рукавичка, вересовий напій;
В золота стріла, ріжок;
Г гусла, ліра.
А білі лілії, вода;
Б рукавичка, вересовий напій;
В золота стріла, ріжок;
Г гусла, ліра.
6.
(1б.) Чому старий пікт із «Балади про
вересовий напій» Р.Л.Стівенсона не відкрив королю секрет вересового напою?
А не знав або забув його;
Б хотів дорого продати іншому королю;
В вважав це зрадою свого народу;
Г посоромився сина.
А не знав або забув його;
Б хотів дорого продати іншому королю;
В вважав це зрадою свого народу;
Г посоромився сина.
7.
(1б.) Установіть відповідність між уривком з
тексту і назвою твору.
Уривок
1.
Аж
як до Франції дісталася,
Скінчилася її недоля;
На кращім грунті запишалася,
Мов гарний цвіт з чужого поля.
Скінчилася її недоля;
На кращім грунті запишалася,
Мов гарний цвіт з чужого поля.
2.
Ждучи
на грища і забави,
В звіринці своїм величаво
Король Франциск сидів…
В звіринці своїм величаво
Король Франциск сидів…
3.
Смерть
його не лякає,
Життя не цінує він.
Не смію я честь продавати,
Як в очі дивиться син.
Життя не цінує він.
Не смію я честь продавати,
Як в очі дивиться син.
4. Так врятувався народ безборонний,
Так ми уникли неслави.
Бачиш квітки? То дівчата і жони,
Змінені в білі купави.
Так ми уникли неслави.
Бачиш квітки? То дівчата і жони,
Змінені в білі купави.
Назва
твору
А «Балада про вересовий напій»
Б « Король Лір і його дочки»
В « Рукавичка»
Г « Як Робін Гуд став розбійником»
Д « Світязь»
8.
(1б.) Схарактеризуйте
образ старого пікта з балади Р.Л. Стівенсона «Балада про вересовий трунок».
9.
(1б.) Що таке билини?
Чому їх відносять до героїчного епосу?
10.
(3б.) Напишіть
твір-мініатюру на тему (на вибір одне завдання):
А Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
А Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
Б Моральний урок у фольклорній баладі «Король
Лір та його дочки».
В Кодекс рицарської честі за баладою Ф.Шиллера «Рукавичка».
В Кодекс рицарської честі за баладою Ф.Шиллера «Рукавичка».
Г
Заради яких ідеалів варто жертвувати своїм життям (за
змістом вивчених творів)?
7 клас Вступ. Оригінал і переклад. Билини і
балади Варіант 2
1.
(1б.) Переспів – це…
А поетичний вірш,написаний за мотивами певного твору іншого автору; новий самостійний текст, створений за мотивами оригіналу;
Б літературний жанр;
В художній засіб;
Г різновид поезії.
А поетичний вірш,написаний за мотивами певного твору іншого автору; новий самостійний текст, створений за мотивами оригіналу;
Б літературний жанр;
В художній засіб;
Г різновид поезії.
2.
(1б.) Ілля Муромець не поїхав до Києва об’їзною
дорогою, тому що…
А побоявся далекої об’їзної дороги;
Б захотів розчистити пряму дорогу від ворогів;
В прагнув якомога швидше потрапити до князя Володимира;
Г біля річки Смородини жила його кохана дівчина, з якою він хотів зустрітися.
А побоявся далекої об’їзної дороги;
Б захотів розчистити пряму дорогу від ворогів;
В прагнув якомога швидше потрапити до князя Володимира;
Г біля річки Смородини жила його кохана дівчина, з якою він хотів зустрітися.
3.
(1б.) Робін Гуд у народних баладах є
образом…
А традиційним; Б казковим; В вічним; Г образом-символом.
А традиційним; Б казковим; В вічним; Г образом-символом.
4.
(1б.) У баладі Ф.Шиллера «Рукавичка»
зіставляються світи:
А багатих і бідних; Б людей і звірів; В лицарів і простих людей; Г жителів міста і села.
А багатих і бідних; Б людей і звірів; В лицарів і простих людей; Г жителів міста і села.
5.
(1б.) Княжна-світязянка, коли зрозуміла, що
вороги наступають, попросила у Бога…
А убити їх громом або забрати під землю;
Б щоб князь повернувся і захистив їх;
В щоб під ворогами розверзлася земля;
Г щоб усі перетворилися на квіти.
А убити їх громом або забрати під землю;
Б щоб князь повернувся і захистив їх;
В щоб під ворогами розверзлася земля;
Г щоб усі перетворилися на квіти.
6.
(1б.) У «Баладі про вересовий трунок» Р.Л. Стівенсона
утверджується ідея:
А захисту природи;
Б дотримання морально-етичних законів;
В волі, патріотизму, честі;
Г великої ролі мистецтва в житті людини.
А захисту природи;
Б дотримання морально-етичних законів;
В волі, патріотизму, честі;
Г великої ролі мистецтва в житті людини.
7.
(1б.) Установіть відповідність між уривком з
тексту і назвою твору.
Уривок
1.
І
хлопця скрутили міцно,
І дужий вояк розгойдав
Мале, мов дитяче, тіло,
І в буруни послав.
І дужий вояк розгойдав
Мале, мов дитяче, тіло,
І в буруни послав.
2.
І
лицар Делорж поспішає і враз
Збігає наниз безстрашно,
І кроком твердим
Ступає між звіром тим…
Збігає наниз безстрашно,
І кроком твердим
Ступає між звіром тим…
3. Хто лиш сягнув там рукою у воду,
Вирвав вологі стеблини,
Раптом, хворобою вбитий страшною,
Згинув тієї-ж хвилини.
Вирвав вологі стеблини,
Раптом, хворобою вбитий страшною,
Згинув тієї-ж хвилини.
4. Як засвище він по-соловїному,
Як закричить по-звіриному,
Як зашипить по-зміїному…
Як закричить по-звіриному,
Як зашипить по-зміїному…
Назва
твору
А
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
Б «Як Робін Гуд став розбійником»
Б «Як Робін Гуд став розбійником»
В
«Рукавичка»
Г
«Світязь»
Д
«Балада про вересовий трунок»
8.
(1б.) Схарактеризуйте
образ лицаря Делоржа з балади Ф.Шиллера «Рукавичка».
9.
(1б.) Що таке літературна балада? Чим
літературна балада відрізняється від народної (фольклорної)?
10.
(3б.) Напишіть твір-мініатюру на
тему (на вибір одне завдання):
А Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
А Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
Б Моральний урок у фольклорній баладі «Король
Лір та його дочки».
В Кодекс рицарської честі за баладою Ф.Шиллера «Рукавичка».
В Кодекс рицарської честі за баладою Ф.Шиллера «Рукавичка».
Г Заради яких
ідеалів варто жертвувати своїм життям (за
змістом вивчених творів)?
Комментариев нет:
Отправить комментарий