Вступ. Просвітництво Варіант
1
1.
( 1б.)Укажіть
поняття за визначенням. «Стала цілісність або спільність образної
системи, засобів художньої виразності та образних прийомів, що характеризують твір
або сукупність творів. Це - …».
А рід; Б стиль; В жанр; Г метод; Д напрям.
А рід; Б стиль; В жанр; Г метод; Д напрям.
2.
( 1б.)Просвітителі
вважали, що світ можна змінити на краще шляхом:
А виховання людей, їхніх естетичних смаків, оволодіння знаннями;
А виховання людей, їхніх естетичних смаків, оволодіння знаннями;
Б впливу церкви на
суспільне життя;
В революційних подій,
бунтарського протесту.
3.
( 1б.)Війна
між ліліпутами та блефусканцями почалася через те, що блефусканці:
А захопили землі Ліліпутії;
А захопили землі Ліліпутії;
Б носили взуття з високими
підборами;
В розбивали яйця з іншого
боку;
Г захопили флот ліліпутів.
4.
( 1б.)Гете
займається політикою, державною діяльністю, працює прем’єр-міністром уряду
герцога Карла Августа, бо:
А мусив це робити як підданий герцога;
А мусив це робити як підданий герцога;
Б потрібно було заробляти
на життя;
В він отримав юридичну та
філософську освіту, мав необхідну підготовку;
Г прагнув своєю діяльністю
покращити державну систему, розвивати науку та культуру.
5.
( 1б.)Гімном
Євросоюзу з плином часу став поетичний твір:
А Дж. Свіфта; Б Вольтера; В Й.В.Гете; Г Ф.Шиллера.
А Дж. Свіфта; Б Вольтера; В Й.В.Гете; Г Ф.Шиллера.
6.
( 1б.)Завдання
з кількома правильними відповідями. Позначте основні ідеї Просвітництва:
А культ розуму і науки, раціоналізація мислення; Б свобода особистості, віра у творчі можливості людини; В виховання гармонійної людини за законами розуму і природи; Г побудова ідеального державного устрою шляхом розподілу влади; Д прославлення монархізму та релігії; Е утвердження рівності всіх людей незалежно від походження; Є поширення релігії в суспільстві, виховання людини за канонами церкви.
А культ розуму і науки, раціоналізація мислення; Б свобода особистості, віра у творчі можливості людини; В виховання гармонійної людини за законами розуму і природи; Г побудова ідеального державного устрою шляхом розподілу влади; Д прославлення монархізму та релігії; Е утвердження рівності всіх людей незалежно від походження; Є поширення релігії в суспільстві, виховання людини за канонами церкви.
7.
( 1б.)Установіть
послідовність подій роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюєля Гуллівера».
А Гуллівер викрав військовий флот острова Блефуску;
Б Гуллівер прокинувся і відчув себе прив’язаним безліччю ниточок;
В ліліпути звинувачують Гуллівера в державній зраді;
Г ліліпути оселили Людину-гору в покинутому храмі;
Д Гуллівер спостерігає за ліліпутськими танцями на канаті;
Е імператор своїм указом звільняє прикутого ланцюгами Гуллівера.
А Гуллівер викрав військовий флот острова Блефуску;
Б Гуллівер прокинувся і відчув себе прив’язаним безліччю ниточок;
В ліліпути звинувачують Гуллівера в державній зраді;
Г ліліпути оселили Людину-гору в покинутому храмі;
Д Гуллівер спостерігає за ліліпутськими танцями на канаті;
Е імператор своїм указом звільняє прикутого ланцюгами Гуллівера.
8.
( 1б.)Установіть
відповідність між ідеєю та твором.
Ідея твору
|
Твір
|
||
1
|
Таємничість і
містичність природи
|
А
|
Ф.Шиллер «До радості»
|
2
|
Ідея об’єднання людства, заклик до свободи, очікування царства
розуму
|
Б
|
Дж. Свіфт «Мандри
Лемюєля Гуллівера»
|
3
|
Стійкість,
безстрашність і прагнення йти до своєї мети всупереч усьому
|
В
|
Й.В.Гете «Прометей»
|
4
|
Можливість існування
мудрого, гармонійного абсолютизму
|
Г
|
Й.В.Гете «Вільшаний
король»
|
Д
|
Й.В. Гете «Травнева
пісня»
|
9.
( 1б.)Наведіть
факти використання Дж.Свіфтом сатири у романі «Мандри Лемюєля Гуллівера».
Поясніть роль прийомів комічного.
10. ( 3б.)Виконайте одне із завдань на вибір.
А Як у образі Гуллівера
втілились риси, характерні для героя доби Просвітництва?
Б Прометей як вічний образ
у літературі. Яким побачив Прометея Й.В.Гете?
В Складіть письмово модель
ідеального суспільства за одою Шиллера «До Радості». Як ви вважаєте, наскільки
реальним є в сучасному світі створення людської спільноти на принципах,
задекларованих Ф.Шиллером? Що, по-вашому, заважає людям об’єднатися?
Вступ. Просвітництво Варіант 2
1.
( 1б.)Укажіть
поняття за визначенням. «Різновид твору, що характеризується
сукупністю певних формальних і змістовних особливостей. Це - …».
А рід; Б стиль; В жанр; Г метод; Д напрям.
А рід; Б стиль; В жанр; Г метод; Д напрям.
2.
( 1б.)Укажіть
ознаки, притаманні творам Просвітництва.
А ліричність, конструктивізм, історизм;
А ліричність, конструктивізм, історизм;
Б вільнодумство,
науковість, раціоналізм;
В реалізм, чуттєвість,
відчай і безнадія;
Г світова скорбота,
динамічність, громадянський обов’язок.
3.
( 1б.) Гуллівер
викрав військовий флот блефусканців, щоб:
А захистити ліліпутів від нападу ворогів;
А захистити ліліпутів від нападу ворогів;
Б показати ліліпутам
власну силу;
В здобути прихильність
імператора та міністрів;
Г підкорити блефусканців
ліліпутам.
4.
(1б.) Й.В.Гете у поезії
«Травнева пісня» оспівує:
А красу природи; Б юнацьке кохання; В свою батьківщину; Г свою кохану.
А красу природи; Б юнацьке кохання; В свою батьківщину; Г свою кохану.
5.
( 1б.)Провідною
ідеєю оди Ф.Шиллера «До Радості» є:
А заклик до національного об’єднання;
А заклик до національного об’єднання;
Б право людини на захист
своїх природних прав;
В протест проти тиранії;
Г заклик до єднання усіх
людей.
6.
( 1б.)Завдання
з кількома правильними відповідями. Просвітителі вважали, що література має бути:
А вільною від будь-якої політико-ідеологічної спрямованості; Б засобом пропаганди просвітительських ідей; В розважальною, давати перепочинок від непростих життєвих проблем; Г спрямованою на виховання гармонійної людини за законами розуму; Д засобом поширення релігії в суспільстві.
А вільною від будь-якої політико-ідеологічної спрямованості; Б засобом пропаганди просвітительських ідей; В розважальною, давати перепочинок від непростих життєвих проблем; Г спрямованою на виховання гармонійної людини за законами розуму; Д засобом поширення релігії в суспільстві.
7.
( 1б.)Установіть
послідовність подій роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюєля Гуллівера».
А імператор своїм указом звільняє прикутого ланцюгами Гуллівера;
Б ліліпути оселили Людину-гору в покинутому храмі;
В Гуллівер спостерігає за ліліпутськими танцями на канаті;
Г Гуллівер прокинувся і відчув себе прив’язаним безліччю ниточок;
Д ліліпути звинувачують Гуллівера в державній зраді;
Е Гуллівер викрав військовий флот острова Блефуску.
А імператор своїм указом звільняє прикутого ланцюгами Гуллівера;
Б ліліпути оселили Людину-гору в покинутому храмі;
В Гуллівер спостерігає за ліліпутськими танцями на канаті;
Г Гуллівер прокинувся і відчув себе прив’язаним безліччю ниточок;
Д ліліпути звинувачують Гуллівера в державній зраді;
Е Гуллівер викрав військовий флот острова Блефуску.
8.
( 1б.)Установіть
відповідність між твором та жанром.
Жанр
|
Твір
|
||
1
|
Ліричний вірш
|
А
|
«Травнева пісня»
|
2
|
Балада
|
Б
|
«До Радості»
|
3
|
Ода
|
В
|
«Мандри Лемюєля
Гуллівера»
|
4
|
Роман
|
Г
|
«Вільшаний король»
|
Д
|
«Фауст»
|
9.
( 1б.)Розкрийте
нове розуміння природи у поезіях Й.В.Гете «Травнева пісня», «Вільшаний король».
10. ( 3б.)Виконайте одне із завдань на вибір.
А Як у образі Гуллівера
втілились риси, характерні для героя доби Просвітництва?
Б Прометей як вічний образ
у літературі. Яким побачив Прометея Й.В.Гете?
В Складіть письмово модель
ідеального суспільства за одою Шиллера «До Радості». Як ви вважаєте, наскільки
реальним є в сучасному світі створення людської спільноти на принципах,
задекларованих Ф.Шиллером? Що, по-вашому, заважає людям об’єднатися?
Комментариев нет:
Отправить комментарий