вторник, 15 января 2019 г.

Проза і поезія

10     клас                    Проза і поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ ст. Варіант 1
1.(0,5б.) Вкажіть, де відбуваються події повісті-казки Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер».
А У князівстві Керепес; Б  в Австро-угорській імперії; В  у Данському королівстві;  Г у країні Джиністан.
2. (0,5б.) Чим наділила крихітку Цахеса фея Рожа-Гожа, прагнучи допомогти йому?
А  Даром бачити душу людини наскрізь; Б  трьома вогненно-блискучими волосками; В даром передбачати долю;             Г незліченним багатством.
3. (0,5б.)  Якої найвищої посади досяг крихітка Цахес (за твором Е.Т.А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер»)?
А Таємний експедитор; Б генеральний директор у природничих справах; В міністр іноземних справ; Г таємний радник.
  4. (0,5б.) Який вірш став поетичним маніфестом і стрижнем збірки В. Вітмена «Листя трави»?
А  «Пісня про  себе»;  Б «Я співаю про тіло електричне»;  В «Йдучи травою степовою»; Г «О Капітане!..».

5. (0,5б.)
До якого різновиду лірики належить поезія Ф.Тютчева «Silentium»?
А громадянської; Б інтимної; В пейзажної; Г філософської.

6. (0,5б.)
У якій поезії А.Фет показує, що саме у світі природи він знаходить відповідність душевному настрою, джерело морального заспокоєння?
А «Я прийшов до тебе, мила…»; Б «Шепіт, ніжний звук зітхання…»; В «В борні житейській згубивши надію…».
7. (1б.) На які дві групи Е.Т.А. Гофман поділяв своїх героїв і людей взагалі?
8.
 (1б.) Хто з поетів був розсильним, друкарем-складальником, учителем, журналістом, редактором і захоплювався подорожуванням?
9.
(1б.) Вставте пропущене словосполучення.
Представники  «…   …» у своїх творах уникали суспільних питань, вони вважали, що сутність мистецтва – слугувати красі, виявляти її в різних формах та утверджувати її пріоритет у світі.
10. (1,5б.) Схарактеризуйте образ Цахеса з повісті-казки Е.Т.А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер».
11. (1,5б.) Визначте новаторство В.Вітмена в збірці «Листя трави», або охарактеризуйте образ ліричного героя в збірці В.Вітмена «Листя трави».
12. (3б.)  Виконайте одне із завдань. Напишіть твір-роздум на тему:
А
    Цахеси сучасного світу, або чому сатирична повість-казка Е.Т.А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер» актуальна в сьогоденні?

Б Природа і людина в ліриці Ф.Тютчева та А.Фета.
В Які мрії та ідеали американської нації втілив В.Вітмен у своїй творчості?  Чи корисні вони для української нації?

10 клас                     Проза і поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ ст. Варіант 2
1. (0,5б.) Вкажіть ім’я феї, яка (за твором Е.Т.А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер») допомагала Цахесу.
А Бальзаміна;      Б  Кандіда;    В  Земфіра;  Г   Рожа-Гожа Зеленава.
2. (0,5б.) Позначте, на які два табори поділяються герої твору Е.Т.А.Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер».
А Оптимісти та песимісти;   Б філістери та ентузіасти;     В ідеалісти та матеріалісти.
3. (0,5б.) Князівством, про яке писав у своєму листі до друга учений Птоломеус Філадельфус, правив князь:
А Барсануф; Б  Деметрій;   В  Пафнутій;  Г  Ціннобер.
4. (0,5б.)  Хто є автором поетичної збірки «Листя трави»?
А Е.Т.А.Гофман;            Б  Ф.Тютчев;            В  В.Вітмен;              Г  А.Фет.
5.
(0,5б.) До якого різновиду лірики належить поезія Ф.Тютчева «Весняна гроза»?
А громадянської; Б інтимної; В пейзажної; Г філософської.
6.
(0,5б.) У якій поезії А.Фет показує, що саме у світі природи він знаходить відповідність душевному настрою, джерело морального заспокоєння?
А «Я прийшов до тебе, мила…»; Б «Шепіт, ніжний звук зітхання…»; В «В борні житейській згубивши надію…».
7
. (1б.) Запишіть фантастичні образи та перетворення, які трапляються у повісті-казці Е.Т.Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер».
8. (1б.)  Кому присвятив Волт Вітмен свій вірш «О Капітане! Мій Капітане!»?

9. (1б.) Вставте пропущене слово.   
   … ─   вільний (тобто різностопний), неримований вірш, який не має строгої строфічної будови; система віршованих рядків, ритмічна єдність яких ґрунтується на інтонаційній подібності.
10.
(1,5б.) Схарактеризуйте образ Бальтазара  з повісті-казки Е.Т.А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер».
11. (1,5б.) Які ідеї утверджували представники «чистого мистецтва»?

12. (3б.) Виконайте одне із завдань. Напишіть твір-роздум на тему:
А
    Цахеси сучасного світу, або чому сатирична повість-казка Е.Т.А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер» актуальна в сьогоденні?

Б Природа і людина в ліриці Ф.Тютчева та А.Фета.
В Які мрії та ідеали американської нації втілив В.Вітмен у своїй творчості?  Чи корисні вони для української нації?




1 комментарий: