вторник, 15 января 2019 г.

Вступ. Оригінал і переклад. Билини і балади


7 клас  Вступ. Оригінал і переклад. Билини і балади          Варіант 1
1.      (1б.) Художній переклад – це…
А літературний жанр;
Б відтворення змісту усного висловлювання чи писемного тексту засобами іншої мови;
В художній засіб;
Г різновид поезії.
2.      (1б.) Ілля Муромець приїхав до Києва з головною метою:
А служити великому князю Володимиру;
Б служити своїй прекрасній дамі;
В захищати рідну землю й віру;
Г похизуватися своєю силою, здобути багатство.
3.      (1б.) Король Лір з фольклорної балади «Король Лір і його дочки» є образом…
А вічним;  Б символічним; В традиційним; Г фантастичним.
4.      (1б.) Хто така Кунігунда  в баладі Ф. Шиллера «Рукавичка»?
А дочка короля;
 Б красива дівчина-селянка, у яку був закоханий лицар; В дама серця лицаря;                Г ворожка.
5.      (1б.) Образами-символами у баладі А.Міцкевича «Світязь» є:
А білі лілії, вода;
Б рукавичка, вересовий напій;
В золота стріла, ріжок;
Г гусла, ліра.
6.      (1б.) Чому старий пікт із «Балади про вересовий напій» Р.Л.Стівенсона не відкрив королю секрет вересового напою?
А не знав або забув його;
Б хотів дорого продати іншому королю;
В вважав це зрадою свого народу;
Г посоромився сина.
7.      (1б.) Установіть відповідність між уривком з тексту і назвою твору.

Уривок
1.       Аж як до Франції дісталася,
Скінчилася її недоля;
На кращім грунті запишалася,
Мов гарний цвіт з чужого поля.
2.       Ждучи на грища і забави,
В звіринці своїм величаво
Король Франциск сидів…
3.       Смерть його не лякає,
Життя не цінує він.
Не смію я честь продавати,
Як в очі дивиться син.
4.       Так врятувався народ безборонний, 
Так ми уникли неслави. 
Бачиш квітки? То дівчата і жони, 
Змінені в білі купави. 







Назва твору
А  «Балада про вересовий напій»
Б   « Король Лір і його дочки»
В   « Рукавичка»
Г  « Як Робін Гуд став розбійником»
Д  « Світязь»


8.      (1б.) Схарактеризуйте образ старого пікта з балади Р.Л. Стівенсона «Балада про вересовий трунок».
9.      (1б.) Що таке билини? Чому їх відносять до героїчного епосу?
10.  (3б.) Напишіть твір-мініатюру  на  тему (на вибір одне завдання):
А Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
Б  Моральний урок у фольклорній баладі «Король Лір та його дочки».
В Кодекс рицарської честі за баладою Ф.Шиллера «Рукавичка».
Г Заради яких ідеалів варто жертвувати своїм життям (за змістом вивчених творів)?


7 клас  Вступ. Оригінал і переклад. Билини і балади          Варіант 2
1.      (1б.) Переспів – це…
А поетичний вірш,написаний за мотивами певного твору іншого автору; новий самостійний текст, створений за мотивами оригіналу;
Б літературний жанр;
В художній засіб;
Г різновид поезії.
2.      (1б.) Ілля Муромець не поїхав до Києва обїзною дорогою, тому що…
А побоявся далекої об’їзної дороги;
Б захотів розчистити пряму дорогу від ворогів;
В прагнув якомога швидше потрапити до князя Володимира;
Г біля річки Смородини жила його кохана дівчина, з якою він хотів зустрітися.
3.      (1б.) Робін Гуд у народних баладах є образом…
А традиційним; Б казковим;  В вічним;  Г образом-символом.
4.      (1б.) У баладі Ф.Шиллера «Рукавичка» зіставляються світи:
А багатих і бідних;   Б людей і звірів;  В лицарів і простих людей;  Г жителів міста і села.
5.      (1б.) Княжна-світязянка, коли зрозуміла, що вороги наступають, попросила у Бога…
А убити їх громом або забрати під землю;
Б щоб князь повернувся і захистив їх;
В щоб під ворогами розверзлася земля;
Г щоб усі перетворилися на квіти.
6.      (1б.) У «Баладі про вересовий трунок» Р.Л. Стівенсона утверджується ідея:
А захисту природи;
Б дотримання морально-етичних законів;
В волі, патріотизму, честі;
Г великої ролі мистецтва в житті людини.
7.      (1б.) Установіть відповідність між уривком з тексту і назвою твору.

Уривок
1.       І хлопця скрутили міцно,
І дужий вояк розгойдав
Мале, мов дитяче, тіло,
І в буруни послав.
2.       І лицар Делорж поспішає і враз
Збігає наниз безстрашно,
І кроком твердим
Ступає між звіром тим…
3.       Хто лиш сягнув там рукою у воду, 
Вирвав вологі стеблини, 
Раптом, хворобою вбитий страшною, 
Згинув тієї-ж хвилини. 
4.       Як засвище він по-соловїному,
Як закричить по-звіриному,
Як зашипить по-зміїному…






Назва твору
А «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
Б «Як Робін Гуд став розбійником»
В «Рукавичка»
Г «Світязь»
Д «Балада про вересовий трунок»


8.      (1б.) Схарактеризуйте образ лицаря Делоржа з балади Ф.Шиллера «Рукавичка».
9.      (1б.) Що таке літературна балада? Чим літературна балада відрізняється від народної (фольклорної)?
10.  (3б.) Напишіть твір-мініатюру  на  тему (на вибір одне завдання):
А Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
Б  Моральний урок у фольклорній баладі «Король Лір та його дочки».
В Кодекс рицарської честі за баладою Ф.Шиллера «Рукавичка».
Г Заради яких ідеалів варто жертвувати своїм життям  (за змістом вивчених творів)?




Комментариев нет:

Отправить комментарий