вторник, 15 января 2019 г.

Романтизм


9 клас Романтизм  Варіант 1
1.      ( 1б.) Романтизм виник…
А на початку ХІХ ст.; Б у середині Х
VIIIст.; В наприкінці ХVIIIст.; Г в середині ХІХст..
2.      ( 1б.) Гейне назвав збірку «Книга пісень», бо…
А вірші написані в стилі народних пісень; Б в книжці оспівується кохання; В багато віршів покладено на музику, стали піснями; Г вона створена під впливом поезії Петрарки.
3.      ( 1б.) Легендарний образ красуні Лорелей у поезії Генріха Гейне став символом…
А незрівняної жіночої краси; Б непостійності і зрадливості жіночого кохання; В нещасливого, згубного кохання; Г фатальності, невідворотності долі.
4.      ( 1б.) Причиною суму і страждань ліричного героя поезії «Мій дух як ніч…» є…
А недосконалість життя; Б нерозділене кохання; В невизнання таланту поета сучасниками; Г розлука з коханою.
5.      ( 1б.) Основний зміст поеми Байрона «Мазепа» складає розповідь про…
А Полтавську битву, поразку і втечу гетьмана з Карлом ХІІ; Б боротьбу гетьмана проти російського царя Петра І; В одну з пригод молодості гетьмана; Г становлення особистості Мазепи-гетьмана.
6.      ( 1б.) Завдання з кількома правильними відповідями. Ліриці Байрона властивий:
А розчарований, спустошений життям герой; Б герой зі страдницькою душею, сильним і цільним характером; В меланхолійний, далекий від життя мрійник; Г заглиблений в потойбічне, далекий від життя містик; Д герой-титан, сповнений жагою діяльності борець.
7.      ( 1б.) Установіть відповідність між назвою твору та його характеристикою.
Назва твору
Характеристика
А
«Хотів  би жити знов у горах…»
1
Поєднання біблійних і сучасних мотивів
Б
«Коли розлучаються двоє…»
2
Звичайне любовне розчарування переростає у трагедію самотності людини в бездуховному міщанському оточенні
В
«Мій дух як ніч…»
3
Останні рядки вірша є парафразом біблійного тексту: «Коли б я мав крила, немов голубка, то я полетів би й спочив!»
Г
«На півночі кедр одинокий…»
4
Перші чотири рядки вірша змальовують ситуацію розлучення так, як це, на думку поета, найчастіше буває в житті
5
Тема твору – нещасливе кохання й жорстока кара
8.      ( 1б.) Установіть послідовність подій.
А «Я ж був веселий і стрункий - /І вигляд мій не був такий /Поморщений, як ось тепер…»
Б «Мене ставничі молоді / Йому на спину завдали…»
В « Я опритомнів…Де ж це я? / О бідна голово моя! »
Г «Мов неживого, під сосну/Поклали короля до сну…»
Д  «Мазепа стомлений собі/З трави тверду постелю стеле…»
Е «Все далі, далі кінь і я / Неслись, як вітру течія…»
Є  «Мені двадцятий рік минав…/ Ще Казимир королював…»
9.      ( 1б.) Які риси романтичного героя знайшли своє втілення в образі Мазепи? Чим цей герой не схожий на інші романтичні образи, створені Байроном?
10.  ( 3б.)Виконайте одне із завдань на вибір.
А Напишіть міні- твір на тему : «Чим мене приваблює романтизм у літературі та житті».
Б Напишіть міні-твір на тему: «Ніжний сум, сумна ніжність: інтимна лірика Генріха Гейне».
В Порівняйте вірші Байрона «Хотів би жити знов у горах…» і Р.Бернса «Моє серце в верховині…».
Г  Напишіть міні-твір на тему: «Весь світ мені чужий, і я чужий для світу» ( за мотивами творчості Байрона).


9 клас Романтизм  Варіант 2
1.      ( 1б.) Байронічний герой – це…
А поетичний портрет самого Байрона; Б мрійник, фантазер; В людина зі страдницькою душею, сильним характером, бунтівлива і самотня; Г заглиблений в потойбічне, далекий від життя містик.
2.      ( 1б.) Укажіть основою якого твору стала народна легенда про Лорелей.
А «Не знаю, що стало зо мною…»; Б «Коли розлучаються двоє…»; В «На півночі кедр одинокий…»; Г «Хотів би жити знов у горах…»
3.      ( 1б.) Укажіть автора, творчий задум якого запозичує Генріх Гейне для збірки «Книга пісень».
А Й. В.Гете; Б Ф.Петрарка; В Данте; Г В. Шекспір.
4.      ( 1б.) Яким настроєм пройнятий вірш Джорджа Байрона «Мій дух як ніч…»?
А Світової скорботи, самотності, трагічної безнадії;  Б любові до життя, надій на краще майбутнє; В передчуття кохання;  Г смутку за втраченим коханням.
5.     ( 1б.) Що становить основний зміст поеми Джорджа Байрона «Мазепа»?
А Опис гетьманування Мазепи;  Б опис війни росіян зі шведами;  В  опис поразки Карла ХІІ;  Г опис гонитви дикого коня.
6.     ( 1б.) Завдання з кількома правильними відповідями. Головними вимогами до творчості письменників-романтиків були…
А творча свобода; Б розум; В здоровий глузд; Г уява; Д фантазія; Е почуття.
7.        ( 1б.) Установіть відповідність між назвою твору  та його характеристикою.
Назва твору
Характеристика
А
«Коли розлучаються двоє…»
1
Створений під впливом легенди про Лорелей
Б
«Не знаю, що стало зо мною…»
2
Є образом-символом самотності
В
«На півночі кедр одинокий…»
3
Побудований за принципом паралелізму
Г
«Книга пісень»
4
Щемлива сповідь ліричного героя про болісне розлучення з коханою
5
Своєрідний ліричний щоденник, твір, цілісний за формою і змістом
8.      ( 1б.) Установіть послідовність подій.
А «Мене ставничі молоді / Йому на спину завдали…»
Б  «Я ж був веселий і стрункий - / І вигляд мій не був такий / Поморщений, як ось тепер…»
В «Мені двадцятий рік минав…/ Ще Казимир королював…»
Г «Все далі, далі кінь і я / Неслись, як вітру течія…»
Д  «Мазепа стомлений собі / З трави тверду постелю стеле…»
Е  «Мов неживого, під сосну / Поклали короля до сну…»
Є  « Я опритомнів…Де ж це я? / О бідна голово моя! »
9.      ( 1б.) Доведіть, що вірш Генріха Гейне «Не знаю, що стало зо мною…» (або «На півночі кедр одинокий…», або «Коли розлучаються двоє…») - романтична поезія.
10.  ( 3б.)Виконайте одне із завдань на вибір.
А Напишіть міні- твір на тему : «Чим мене приваблює романтизм у літературі та житті».
Б Напишіть міні-твір на тему: «Ніжний сум, сумна ніжність: інтимна лірика Генріха Гейне».
В Порівняйте вірші Байрона «Хотів би жити знов у горах…» і Р.Бернса «Моє серце в верховині…».
Г  Напишіть міні-твір на тему: «Весь світ мені чужий, і я чужий для світу» ( за мотивами творчості Байрона).





Комментариев нет:

Отправить комментарий