вторник, 15 января 2019 г.

Вступ. Просвітництво


Вступ. Просвітництво    Варіант 1
1.      ( 1б.)Укажіть поняття за визначенням. «Стала цілісність або спільність образної системи, засобів художньої виразності та образних прийомів, що характеризують твір або сукупність творів. Це - …».
А
рід; Б стиль; В жанр; Г метод; Д напрям.
2.      ( 1б.)Просвітителі вважали, що світ можна змінити на краще шляхом:
А виховання людей, їхніх естетичних смаків, оволодіння знаннями;
Б впливу церкви на суспільне життя;
В революційних подій, бунтарського протесту.
3.      ( 1б.)Війна між ліліпутами та блефусканцями почалася через те, що блефусканці:
А захопили землі Ліліпутії;
Б носили взуття з високими підборами;
В розбивали яйця з іншого боку;
Г захопили флот ліліпутів.
4.      ( 1б.)Гете займається політикою, державною діяльністю, працює прем’єр-міністром уряду герцога Карла Августа, бо:
А мусив це робити як підданий герцога;
Б потрібно було заробляти на життя;
В він отримав юридичну та філософську освіту, мав необхідну підготовку;
Г прагнув своєю діяльністю покращити державну систему, розвивати науку та культуру.
5.      ( 1б.)Гімном Євросоюзу з плином часу став поетичний твір:
А Дж. Свіфта; Б Вольтера; В Й.В.Гете; Г Ф.Шиллера.
6.      ( 1б.)Завдання з кількома правильними відповідями. Позначте основні ідеї Просвітництва:
А культ розуму і науки, раціоналізація мислення; Б свобода особистості, віра у творчі можливості людини; В виховання гармонійної людини за законами розуму і природи; Г побудова ідеального державного устрою шляхом розподілу влади; Д прославлення монархізму та релігії; Е утвердження рівності всіх людей незалежно від походження; Є поширення релігії в суспільстві, виховання людини за канонами церкви.
7.      ( 1б.)Установіть послідовність подій роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюєля Гуллівера».
А Гуллівер викрав військовий флот острова Блефуску;
Б Гуллівер прокинувся і відчув себе прив’язаним безліччю ниточок;
В ліліпути звинувачують Гуллівера в державній зраді;
Г ліліпути оселили Людину-гору в покинутому храмі;
Д Гуллівер спостерігає за ліліпутськими танцями на канаті;
Е імператор своїм указом звільняє прикутого ланцюгами Гуллівера.
8.      ( 1б.)Установіть відповідність між ідеєю та твором.
Ідея твору
Твір
1
Таємничість і містичність природи
А
Ф.Шиллер «До радості»
2
Ідея обєднання людства, заклик до свободи, очікування царства розуму
Б
Дж. Свіфт «Мандри Лемюєля Гуллівера»
3
Стійкість, безстрашність і прагнення йти до своєї мети всупереч усьому
В
Й.В.Гете «Прометей»
4
Можливість існування мудрого, гармонійного абсолютизму
Г
Й.В.Гете «Вільшаний король»
Д
Й.В. Гете «Травнева пісня»

9.      ( 1б.)Наведіть факти використання Дж.Свіфтом сатири у романі «Мандри Лемюєля Гуллівера». Поясніть роль прийомів комічного.
10.  ( 3б.)Виконайте одне із завдань на вибір.
А Як у образі Гуллівера втілились риси, характерні для героя доби Просвітництва?
Б Прометей як вічний образ у літературі. Яким побачив Прометея Й.В.Гете?
В Складіть письмово модель ідеального суспільства за одою Шиллера «До Радості». Як ви вважаєте, наскільки реальним є в сучасному світі створення людської спільноти на принципах, задекларованих Ф.Шиллером? Що, по-вашому, заважає людям обєднатися?



Вступ. Просвітництво    Варіант 2
1.      ( 1б.)Укажіть поняття за визначенням. «Різновид твору, що характеризується сукупністю певних формальних і змістовних особливостей. Це - …».
А
рід; Б стиль; В жанр; Г метод; Д напрям.
2.      ( 1б.)Укажіть ознаки, притаманні творам Просвітництва.
А ліричність, конструктивізм, історизм;
Б вільнодумство, науковість, раціоналізм;
В реалізм, чуттєвість, відчай і безнадія;
Г світова скорбота, динамічність, громадянський обов’язок.
3.      ( 1б.) Гуллівер викрав військовий флот блефусканців, щоб:
А захистити ліліпутів від нападу ворогів;
Б показати ліліпутам власну силу;
В здобути прихильність імператора та міністрів;
Г підкорити блефусканців ліліпутам.
4.      (1б.) Й.В.Гете у поезії «Травнева пісня» оспівує:
А красу природи; Б юнацьке кохання; В свою батьківщину; Г свою кохану.
5.      ( 1б.)Провідною ідеєю оди Ф.Шиллера «До Радості» є:
А заклик до національного об
єднання;
Б право людини на захист своїх природних прав;
В протест проти тиранії;
Г заклик до єднання усіх людей.
6.      ( 1б.)Завдання з кількома правильними відповідями. Просвітителі вважали, що література має бути:
А  вільною від будь-якої політико-ідеологічної спрямованості; Б засобом пропаганди просвітительських ідей; В розважальною, давати перепочинок від непростих життєвих проблем; Г спрямованою на виховання гармонійної людини за законами розуму; Д засобом поширення релігії в суспільстві.
7.      ( 1б.)Установіть послідовність подій роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюєля Гуллівера».
А імператор своїм указом звільняє прикутого ланцюгами Гуллівера;
Б ліліпути оселили Людину-гору в покинутому храмі;
В Гуллівер спостерігає за ліліпутськими танцями на канаті;
Г Гуллівер прокинувся і відчув себе прив’язаним безліччю ниточок;
Д ліліпути звинувачують Гуллівера в державній зраді;
Е Гуллівер викрав військовий флот острова Блефуску.

8.      ( 1б.)Установіть відповідність між твором та жанром.
Жанр
Твір
1
Ліричний вірш
А
«Травнева пісня»
2
Балада
Б
«До Радості»
3
Ода
В
«Мандри Лемюєля Гуллівера»
4
Роман
Г
«Вільшаний король»
Д
«Фауст»

9.      ( 1б.)Розкрийте нове розуміння природи у поезіях Й.В.Гете «Травнева пісня», «Вільшаний король».
10.  ( 3б.)Виконайте одне із завдань на вибір.
А Як у образі Гуллівера втілились риси, характерні для героя доби Просвітництва?
Б Прометей як вічний образ у літературі. Яким побачив Прометея Й.В.Гете?
В Складіть письмово модель ідеального суспільства за одою Шиллера «До Радості». Як ви вважаєте, наскільки реальним є в сучасному світі створення людської спільноти на принципах, задекларованих Ф.Шиллером? Що, по-вашому, заважає людям обєднатися?



Комментариев нет:

Отправить комментарий