вторник, 15 января 2019 г.

Поетичне бачення світу


6 клас    ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ   Варіант 1
1.      (1б.) Обовязкова складова хайку – це
А історичні образи
;   Б образи природи;    В образи батьківщини.
2.      (1б.) Басьо – це
А псевдонім;  Б прізвище;  В імя;  Г прізвисько.
3.      (1б.) Любов до батьківщини – основна думка вірша
А «Листівки з видами міст» Дж. Родарі
Б «Нічна пісня мандрівника» Й.В.Гете
В «Моє серце в верховині» Р.Бернса
4.      (1б.) Міфи індіанців утілено у творі…
А «Моє серце в верховині»
Б «Пісня про Гайавату»
В «Листівки з видами міст»
Г «На голій гілці…»
5.      (1б.) Листівки у вірші Дж. Родарі є символом
А захоплення далекими подорожами
Б прагнення до пізнання світу
В дружби між різними народами
Г життєвого шляху поета
6.      (1б.) Установіть відповідність.



Автор
1  Джанні Родарі
2 Мацуо Басьо
3 Роберт Бернс
4 Генрі Лонгфелло



Художні образи
А банан, жабка, квітуча слива, самотній ворон
Б верховина, серце, вітер, батьківщина
В червоні скелі, долина, Люлька Згоди, владика життя
Г гавань, палаци, затока, собори
Д вовк, барс, білка, вогонь



7.      (1б.) Установіть відповідність.


Визначення
1  неримований вірш, що складається з трьох рядків (5+7+5 складів)
2  персонаж ліричного твору (як правило, віршованого), ліричне «Я» поета
3  великий твір (як правило, віршований), у якому зображені значні події та яскраві характери персонажів
4  повчальний алегоричний твір, у якому розповідь підпорядкована моралі, повчальному змісту


            Термін
А гумор
Б ліричний герой
В поема
Г хайку
Д притча


8.      (1б.) З якого твору наведені рядки і хто його автор? Схарактеризуйте тему та ідею твору.
Ваша сила тільки в згоді,
А безсилля – в ворожнечі!
Помиріться ж, мої діти,
Будьте друзями, братами!
9.      (1б.) Які проблеми людського життя порушує Джанні Родарі у своєму вірші  «Листівки з видами міст»?
10.  (3б.) Виконайте одне із завдань.
А Напишіть твір-роздум «Моя зустріч із поезією» (на прикладі вивчених творів).
Б Складіть сезонне хайку з використанням традиційних японських символів та поясніть свої асоціації.
6 клас    ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ   Варіант 2
1.      (1б.) Поет, який у творах використав епітети чужина чужа, осіння мжа, самотній ворон, осінній вечір, − це
А Генрі Лонгфелло;  Б Роберт Бернс;   В Джанні Родарі;    Г Мацуо Басьо.
2.      (1б.) Спеціальний набір слів для кожної пори року в хайку називається
А сигнальні слова; Б природні слова;  В «сезонні слова»; Г епітети.
3.      (1б.) Дума у вірші «Моє серце в верховині і душа моя…» Р.Бернса порівнюється з
А орлом; Б соколом; В яструбом;  Г грифом.
4.      (1б.) Центральне місце в пісні «Люлька Згоди» («Пісня про Гайавату» Г. Лонгфелло) належить
А розповіді Гітчі-Маніто про минулі подвиги
Б легендам про великих вождів
В поетичним описам природи
Г заклику до миру між народами
5.      (1б.) Прагнення відкриття світу – основна думка
А  вірша Джанні Родарі «Листівки з видами міст»
Б   вірша Роберта Бернса «Моє серце в верховині…»
В  вірша Й.В.Гете «Нічна пісня мандрівника»
Г поеми Г.Лонгфелло «Пісня про Гайавату»
6.      (1б.) Установіть відповідність.



         Автор
1Джанні Родарі
2  Генрі Лонгфелло
3  Мацуо Басьо
4  Роберт Бернс







Уривок
А   На голій гілці
      самотній ворон тихо старіє.
      Осінній вечір.
Б   Будь здорова, верховино, любий рідний край…
В   І ясний величний голос…
      Пролунав до всіх народів…
Г    Не вірю я чужим речам,
      А вірю я своїм очам…
Д   Припало Солов
ю якраз там пролітать



7.      (1б.) Установіть відповідність.


Визначення
1  неримований вірш, що складається з трьох рядків (5+7+5 складів)
2  персонаж ліричного твору (як правило, віршованого), ліричне «Я» поета
3  великий твір (як правило, віршований), у якому зображені значні події та яскраві характери персонажів
4  повчальний алегоричний твір, у якому розповідь підпорядкована моралі, повчальному змісту


Термін
А гумор
Б ліричний герой
В поема
Г хайку
Д притча


8.      (1б.) З якого твору наведені рядки і хто його автор? Схарактеризуйте настрій вірша.


Хай сам подивлюся,
Хай сам я побачу,
Кому як живеться,
Хто скаче, хто плаче.
Хай сам я узнаю,
Хто як міркує…


9.      (1б.) Яку ідею втілено в образі Люльки Згоди з поеми Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату»?
10.  (3б.) Виконайте одне із завдань.
А Напишіть твір-роздум «Моя зустріч із поезією» (на прикладі вивчений творів).
Б Складіть сезонне хайку з використанням традиційних японських символів та поясніть свої асоціації.






Комментариев нет:

Отправить комментарий